دانشگاه الزهرا بابل

محل تبلیغ شما محل تبلیغ شما

وای فای چیست ؟

ا
وای فای چیست ؟

یک اتصال وای فای با استفاده از یک آداپتور بیسیم در مجاورت یک روتر بیسیم به شبکه وصل شده و به کاربران امکان دسترسی به سرویس‌های اینترنتی را می‌دهد. وای فای اتصال بیسیم به دستگاه‌های خود را با انتشار فرکانس بین 2.4GHz - 5GHz ، بر اساس مقدار داده‌ها در شبکه فراهم می‌کند.

شبکه‌های بیسیم به عنوان شبکه‌های وای فای یا 802.11 شناخته می‌شود، زیرا فناوری IEEE 802.11 را پوشش می‌دهد. مزیت اصلی وای فای این است که تقریبا با هر سیستم عامل، دستگاه بازی و پرینتر پیشرفته سازگار می‌باشد.

 

 

وای فای چگونه کار می‌کند ؟

 

یک شبکه وای فای مانند تلفن‌های همراه، از امواج رادیویی برای انتقال اطلاعات در یک شبکه استفاده می‌کند. رایانه باید شامل یک آداپتور بیسیم باشد که داده‌های ارسال شده به سیگنال رادیویی را ترجمه کند. این سیگنال از طریق یک آنتن به یک رمزگذار شناخته شده به عنوان روتر منتقل خواهد شد. پس از رمزگشایی، داده‌ها از طریق یک اتصال اترنت سیمی به اینترنت ارسال می‌شوند.

 

 

what-is-wi-fi-and-how-it-works-02

همانطور که شبکه بیسیم به صورت یک ترافیک دو طرفه عمل می‌کند، داده‌های دریافت شده از اینترنت نیز از طریق روتر عبور می‌کنند تا به یک سیگنال رادیویی رمزگذاری شوند که توسط آداپتور بی سیم رایانه دریافت می‌شود.

هات اسپات چیست ؟

 

 

اصطلاح هات اسپات یا همان hotspot برای تعریف یک منطقه که در آن دسترسی به وای فای ممکن است استفاده می‌شود و می‌تواند از طریق یک شبکه بیسیم بسته در خانه یا در مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها یا فرودگاه‌ها باشد.

برای دسترسی به هات اسپات، کامپیوتر شما باید دارای یک آداپتور بیسیم باشد. اگر شما از یک مدل لپ تاپ پیشرفته استفاده می‌کنید، احتمالا شامل یک فرستنده بیسیم داخلی است. و یا اگر این امکان در سیستم شما وجود ندارد می توانید یک آداپتور بی سیم که به شکاف PCI یا پورت USB وصل می‌شود را خریداری کنید. پس از نصب، سیستم شما باید به طور خودکار نقاط مختلف وای فای را شناسایی و اتصال را درخواست کند. اگر نه، شما باید از نرم افزار برای رسیدن به این هدف استفاده کنید.

 

 

اتصال به وای فای از طریق مودم

 

یک مودم وای فای دستگاهی است که قادر به اتصال به یک شبکه بیسیم می‌باشد. هنگامی که کامپیوتر خود را به یک مودم بیسیم متصل می‌کنید، می‌توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید.

برخی از مودم‌های وای فای مجهز به قابلیت‌های مسیریابی می باشند که می‌توانند بیسیم یا سیمی باشند و یا هر دو.

مودم‌ وای فای انواع گوناگونی دارد که در ادامه به شرح برترین آنها می‌پردازیم.



تعداد بازديد : 38
تاریخ انتشار: دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 ساعت: 14:17
0 نظر

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش

دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما
تمامی حقوق سایت و قالب برای((دانشگاه الزهرا بابل)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف